Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Cresta del Cubíl. Andorra

Cresta del Cubíl, inici des de l'evident coll de l'esquerra.

El passat pont de l'1 de maig, tres membres de la SAME es van aventurar a coronar el Pic alt del Cubil (2831m) fent-ne tota la cresta Nord-Est.

Sortint des de l'aparcament oest de Grau Roig, es fa l'aproximació alternant les pistes d'esquí i els trams de tartera i prat alpí, sempre en direcció al coll que separa el pic alt i el pic baix del Cubíl, una canal simple i evident.

Aproximació fins el coll

Inici de la cresta, pujant el primer gendarme.

Un cop allà comença la cresta amb un mur vertical que se supera sortint cap a l'esquerra on hi ha a un parabolt (a uns 15m) potser l'únic del recorregut. Són 400 metres de cresta rocosa fins el cim, que es poden fer grimpant o escalant fins a IV+, en ensamble o muntant reunions on calgui. El recorregut és sempre cap a munt per la part superior de la cresta i amb tendència cap a la dreta, passant per dos ràpels obligats de màxim 20 metres, equipats amb parabolts i cordinos. La roca és de qualitat i tot i que sempre pot caure alguna pedra, és molt fàcil de protegir sobretot amb merlets i fisurers.
Un cop al cim, el descens es fa seguint la cresta fins que acaba la roca en un collet, baixarem una canal molt evident i flanquejarem per sota el cim fins a buscar el camí de pujada.

En cas de necessitat, després dels ràpels trobarem unes canals de baixada com a millor opció per baixar de la canal.

Depenent de la neu i del seu estat, caldrà portar piolet i grampons i claus de gel per assegurar algun pas. El material és sobretot de cintes llargues, cordinos per llaçar merlets, i friends i tascons de totes les mides.

Ràpel fàcilment desgrimpable
Encarant l'últim tram fins el cim