Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Lluís Creus, 6a/Ae

La Lluís Creus és una via que no li calen gaires presentacions. Primera via oberta l'any 1955 diuen que té més anys que repeticions... Jo no ho se del cert, però el que és segur és que no és una via que agradi a tothom. La terra i els matolls hi són abundants i el rovell ja no tant gràcies a una restauració que encara ens en deixarà veure de tant en tant.

Si tenim sort i algú ha passat fa "poc" potser ens ho trobem molt enverdissat. Nosaltres vam trobar-ho bastant xungo i sort que portàvem unes tisores de podar. Des del meu punt de vista són molt recomanables/imprescindibles.

Material: 20 cintes, 7 bagues, tascons, tricams, friends fins al #3 i estreps. Vam dur dos pitonets per si les mosques i no vam haver d'usar-los, no calen.

Equipament: restaurada amb parabolts però encara tindrem el plaer de penjar-nos de peces antigues. A les reunions mínim un parabolt.

Descripció:

L1 + L2 (55m) : Hi ha 2 línies de cordes fixes, agafem la de la dreta (va pel mig de la canal).

L2 (20m) V : Ignorem la corda fixa que va a l'esquerra, i tirem canal amunt. Superem una curta xemeneia, i un tram exposat herbós. Reunió en 2 savines just al peu de la placa.

L3 (30m) V/A0 : Tram de placa finet, i resseguim fissura amb alguns pitons.

L4 (50m) V+ : Diedre força selvàtic, i darrer tram de roca desastrosa (sort que és fàcil). Reunió dins la cova, un racó preciós.

L5 (20m) Ae IV+ : Superem la cova en una tirada aèria i espectacular. Un cop finalitza el tram de Ae, pugem uns 5 metres en lliure fàcil fins a la reunió, on hi ha 1 bolt i 2 pitons.
L6 (40m) 6a : Tirada de diedre dret i selvàtic. La reunió del nínxol la hem ignorat, i hem fet reunió uns 15 metres abans d'arribar a la xemeneia horitzontal. A la reunió hi ha 2 espàrrecs de bolt (un d'ells amb xapa recuperable) i 1 pitó.

L7 (35m) 6a : Continuem 15 metres de diedre/xemeneia vertical, i arribem al parabolt on es pot fer reunió, però prosseguim. La xemeneia horitzontal és un espectacle de tirada, i surt tot bé en lliure. Després de la savina venen uns 5 metres verticals que tampoc els regalen, i arribem a la reunió de la tirolina de la Arco Iris.

L8 (20m) V : Darrer llarg també força selvàtic (per variar), que ens porta al cim. Reunió en un arbre.

foto de Jordi Ceballos Villach.
Verd i més verd.
foto de Mateu Maglia.
Vestigis dels TIM.
foto de Jordi Ceballos Villach.
Penúltim llarg, sempre a contrallum.
Material antic, encara guanta...