Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.
RESSENYA DE LA SORTIDA ASANT SALVADOR DE LES ESPASES 18/12/2016

El diumenge 18 de desembre 6 membres de la UEC Camina sortim amb el tren dels FGC de la Plaça Espanya a les 7.36 del matí.

Gairebé una hora més tard arribem a Olesa de Montserrat, hi fa força fred, abrigats fins al nas pugem pel carrer dels Ferrocarrils Catalans buscant un lloc on prendre quelcom calent, finalment trobem obert el Bar “La Pausa” a la Plaça de l'Ajuntament.

Després d'entrar en calor comencem la sortida. Des de la plaça continuem carrer amunt fins a trobar el C/ Vall d'Aran, passem per davant de la Seu social de la UEC d'Olesa i seguim pujant fins a trobar el Poliesportiu “Salvador Boada”. El camí deixa d'estar asfaltat i  continuem per la pista fins que trobem un creuament de pistes, on hi ha una pal indicador. A l'esquerra hi podem veure la creu de terme “Creu de Beca”, nosaltres  seguim per la pista de la dreta, deixem uns dipòsits a l'esquerra i continuem pista amunt amb pujades de forta pendent. Envoltats d'oliveres, seguim sempre per la pista principal fins a  arribar a la Font de la Roureda, que ens trobem seca. Just després d'una pujada que ens porta al mirador del Coll de les Espases o de la Papelusa, quedem ben sorpresos de l'espectacle que ens sorprèn de cop, la muntanya de Montserrat en tota la seva esplendor del matí.

Continuem pista amunt, un petit tram més costerut abans d'arribar al Pla del Fideuer, allà trobem l'entrada del camí de Sant Salvador de les Espases, seguim camí amunt fins a arribar a la carena de la Capells de Sant Bernat de Menton.

Ara toca baixar per unes lloses i després per un camí de terra,  que ens mena fins al Coll de Bram, on un pal indicador ens senyala el camí cap a Sant Salvador. A mig camí ens trobem voluntaris de l'Ermita de Sant Salvador fent petits arranjaments per mantenir en bon estat el camí.

Per arribar a l'ermita pugem pel camí de la “Burreta”. L'ermita està en un entorn immillorable, les vistes són espectaculars. Visitem tot el conjunt, que està compost per l'ermita, un refugi i un mirador. Més avall també hi ha una petita cova que no visitem. Al mirador contemplem les vistes i fem un bon reguitzell de fotos. Quedem ben impressionats i comentem que aquesta zona és molt desconeguda per nosaltres malgrat la bellesa que té, ja que bona part de la nostra activitat s'ha centrat en Montserrat. Tot seguit tornem pel mateix camí fins a arribar al Pla del Fideuer.

Al Pla trobem un pal indicador que ens mostra la direcció que hem de prendre per pujar al Puig Ventós, la nostra següent etapa. El camí va flanquejant i ens condueix primer al Puig de la Creueta. Continuem el camí i més endavant veiem un petit sender, a l'esquerra, que s'enfila muntanya amunt. Capficats per poder arribar al punt més alt agafem aquest sender enlloc de continuar pel camí que fèiem. De seguida veiem com el camí es desdibuixa en mig dels arbustos i hem de continuar camp a través. Un cop a dalt, ens adonem que aquest no és el cim del Puig Ventós i decidim recuperar el camí anterior.

Baixem camp a través i un cop tornem a ser al camí veiem que no l'havíem d'haver deixat en cap moment, tot i així hem pogut gaudir d'una mica d'aventura. Reprenem el camí i arribem a la Creu de Saba, on hi trobem plaques dels nostres companys de la UEC d'Olesa de Montserrat i d'altres entitats.

Un cop dinats, seguim el camí en direcció l'Obaga del Mimó, fins que trobem un encreuament de pistes. Nosaltres seguim per la dreta i pendent amunt arribem un pla on hi ha dos camins, un que va a Sant Pere Sacama i l'altre que va a Can Puigventós. Nosaltres ens dirigim a les runes de Can Puigventós. Un cop allà agafem la pista en direcció Can Llimona, que se'ns fa una mica llarga. Des d'allà acabem de baixar, ara ja fins a Olesa.

La sortida ha estat d'unes 8 hores amb parades i hem caminat un total de 16,63 Km i hem fet un desnivell acumulat 936 m.