Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Brown Sugar + Valor a la Mòmia. Montserrat.

Ressenya: Brown Sugar + Valor a la Mòmia.

Dues vies molt recomanables, tant per la bellesa i exigència dels seus llargs, com per la seva història; sent (la Brown Sugar) una de les primeres vies obertes des de dalt, que amb moltes d'altres marcarà un punt clau de l'escalada montserratina.

Equipament: Equipades amb parabolts.

Material: 12 cintes

Brown Sugar:

T1: Començarem la via a la dreta de la via TIM anant a buscar unes xapes platejades. Rapidament la tirada ens farà entrar en calor i ens donarà una idea de la tònica de la via. En uns 20 metres arribarem a la reunió de parabolts (no rapelable). 6a+.

Començant...

Bernat arrivant a la primera R

T2:
La tirada de la via. Inici canyero, forats i continuïtat assegurada durant 35 metres. Llarg guapíssim que ens obligarà a meditar cada moviment si no volem guanyar-nos el carnet de pilot (escalada obligada entre xapa i xapa). 6b+.

Mateu al pas més dur del 2on llarg.

Gaudint de Ca la Mon!
T3: 20, 25 metres de la mateixa tònica. Nosaltres vam tirar tot dret, muntant reunió al bell mig del llavi/bauma. 6a+. Si es vol enllaçar amb la via Valor, s’ha de tirar a la dreta i muntar reunió a l’inici del visible diedre (inici de la via Valor).

Reunió equivocada que vam muntar en plena bauma.
Valor:

T4: Arrencarem pel diedre recte amunt i després d’una vintena de metres muntarem reunió sota un petit sostre. Llarg molt recomenable! 6a.

Diedre del primer llarg de la Valor.

Abandonem el diedre i ataquem la placa.
T5: Anirem a l’esquerra a buscar l’únic parabolt del llarg que protegeix el pas. Pocs metres després arribem al cim. V.

Foto de cim i hora de baixar, abans gaudirem de les vistes i les grans llums que ens regala el dia!