Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Mortiers - Vall de Galba

El dissabte sortim de Barcelona amb dues possibilitats, anar cap a Maranges i atacar el Puigpedrós o fer algun cim per la zona de Formiguères.
Per dissabte el temps no pintava massa bé, aleshores vam dedicar-lo bàsicament a reflexionar quina activitat faríem diumenge. Però no ens vam quedar de braços plegats! Després d’un bon dinar a Puigcerdà vam anar a les surgències naturals de Saint Thomas, un molt bon lloc per pensar que fer el diumenge o ideal també per anar a relaxar-se després d’una bona esquiada.
Finalment ens decidim per Formiguères, vam pujar el cim de Mortiers (2605m) i vam fer el descens per la vall de Galba.
Una cosa que té de bo aquella zona és que pots comprar un forfait a les pistes de Formiguères per una sola pujada  i amb això t’estalvies de pujar uns 500 metres per pista guanyant força temps. Un cop vam ser a dalt ens vam posar les pells i vam començar a pujar, al cap d’uns 100 metres de pujada vam arribar a un pla a dalt de la serra de Mauri i al fons es veu el pic de Mortiers i la magnífica pala per on baixaríem, que es veia en bones condicions. Fins al cim s’arriba molt bé amb un desnivell suau molt mantingut, pel mig ens vam treure les pells de foca per descendir un tros i després ens les vam tornar a posar.

Vam arribar al cim al cap d’una hora i mitja aproximadament i el vent ja començava a bufar una mica, així que no ens vam entretenir gaire i vam baixar la primera pala sud-est, calia anar una mica amb compte perquè hi havia algun tros glaçat per culpa del vent.
Després de la primera pala (sempre tendint cap a l’est) seguim a l’esquerra i ja entrem a la vall de Galba que està més protegida del vent i la neu està en molt millors condicions. Vam gaudir d’una bona baixada amb molt bona neu fins gairebé l’alçada del riu, on vam començar a flanquejar fins a arribar a la pista d’esquí de fons.
Seguint la pista vam arribar al camí (a mà dreta baixant per la pista i està marcat per traces) que torna al pàrquing de Formiguères. Ens vam tornar a posar les pells i vam pujar uns 200 metres fins al pàrquing.