Pilier Tobey al Chamechaude (180 m, 6a). Massís de la Chartreuse, França

Bonica via de grau molt assequible i sobre roca de bona qualitat. 4 primers llargs bonics, els 2 últims li treuen una mica d'ambient a la via. Tot i així, bona opció per un dia d'escalada fàcil envoltats de les magnífiques vistes del massís de la Chartreuse.

Material: 16 cintes.
Equipació: Totalment equipada amb químics. Últims llargs amb spits.
Aproximació: Sortirem des del parking de Col de Porte direcció amunt seguint les pistes d'esquí. Just abans d'arribar a una cabana amb font, agafarem el camí que va cap a la dreta. El seguirem flanquejant tota la muntanya anant a buscar la seva cara Est. Un cop passem la Brèche Arnaud (canal equipada amb cables) trobarem amb facilitat el Pilar Tobey (feixa inferior bastant característica).
Descens: Caminant per la ruta normal del Chamechaude.

Flanquejant la paret Est

L1: Trobarem la R0 (1 químic) a una feixa molt clara. Prosseguir la feixa fins al fons de tot on trobarem el primer químic que ens marcarà la vertical a seguir. Pas una mica de bloc però molt ben assegurat. Un cop superem aquest pas, ens trobarem en un altre feixa que hem de seguir a l'esquerra.

Flanqueix fins a la R1

Començant la variant de 6a.

L2: Podem seguir la vertical de la reunió amb una mica tendència a l'esquerra, placa de canto petit (6a). Si no des de la reunió podem flanquejar a l'esquerra fins el diedre i pujar per ell (IV+).

L3: Llarg molt maco de 40 metres, amb 2 pasets on haurem d'apretar més (passos ben protegits i amb cordes als químics per si volem trampejar). Prosseguirem seguint el diedre fins a trobar la reunió sota un sostre vermellós (2 químics molt separats).

R3

Haer arribant a la R3.

L4: Desde la reunió flanquejarem a la dreta uns 4 o 5 metres, abans d'arribar al spit que trobarem a la nostra dreta, pujar el diedre. Primers metres bonics i amb bon canto, després el llarg afluixa. Reunió en un pi.

Flanqueix lateral amb ambient!

L5: Llarg molt curt (10 m), des de la reunió podem veure un spit i un cop el superem arribarem a una mena de coll on muntarem la reunió en 2 spits.

L6: Seguirem la petita cresta buscant els spits i dirigint-nos a un petit sostret vermellós. Un cop el superem només quedaran uns 7-8 metres per arribar al final de la via.